Midsommardag I wilda western

Vad gör man då en sån här dag efter att all läsk tagit slut och vätskebalansen
är någorlunda bra, jorå då börjar man bygga på det nya bordet som skall stå i utedelen
på saloonen.



Under en kaffepaus tagen på bar gärning passar jag på att spana lite i Frugans
senaste nummer av Miss Mary of Sweden som ju har en svag känsla av 50 talet.
Hmmm får väl tillägga innan hon läser mitt inlägg och rättar mig att det är min adress
som står som mottagre så... vad säger man jo,,, jag... hm ... hehe ok jag är skyldig.



En annan tidning som det skulle varit kul att ha är denna. Får väl spana lite i USA.
Glamour studio på hjul förkunnar den här tidningen från 1957 och att man skall köra
kors och tvärs över landet och spana efter flickor, männe till fotomodeller eller
filmkontrakt.
Tanken låter ju nästan lika spännande som att åka kors och tvärs och leta efter
gamla bilar.

Föresten fixade jag handbromsen på vita pärlan och det visade sig att vajern inte
gått av utan bara justeringshylsan som släppt.
Så jag for inom provningen i början på veckan och hör och häpna samma bromsmarodör
kom fram till bilen och han kom ihåg....
Jag sa till honom ta nu inte i så förbannat denna gången vilket han inte gjorde och
lite fattigare men nu OK bil.

Tillbaks till byggandet och ha en fortsatt bra midsommar









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0