Nost 61: Rakapparat

DOM TEKNISKA PRYLARNA.

När vi tömde Mina morförldraras lägenhet hittade vi denna fräna
pryl på vinden, vilken jag hittade när jag flyttade några kartonger i
källaren. jag hade glömt den.


En batteridriven rakappart av märket PHILIPS.




I spegeln syns PHILIPS loggan och Philshave som alla deras rakapparater hette.

En lite borste att rengöra med och på den röda knappen hade säkert en bomb
utlösts i en James Bond film men här vindar sladden in sig, finurligt va.



Den drivs av 2 stycken batteri, och apparaten låg det 2 st Kattbatteri som jag
kallade dom som liten.
Många kommer väl ihåg Batteriernas batteri TUDOR.
Tyvär var det inget liv i dessa men dom hade inte börjat läcka heller vilket
tyder på kvalité.



Har inte hunnit prova den än men jag lovar en teknisk rapport när jag ämnar
testa den. Till vardags har jag en Philshave som säkert är 30 år och som fort-
farande gör sitt jobb.

Gulp för 30 år sedan var inte denna fräna pryl 30 år..



Farbror Sid
2010-06-15 @ 17:26:56
URL: http://farbror-sid.se

Den var riktigt läcker.

The StarChief
2010-06-15 @ 21:29:23
URL: http://starchief.blogg.se/

Japp det är synd att det nästan aldrig står tillverkningsår på gamla prylar.

MAn får spåra i annonser i gamla tidningar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0