Nostalgi 27. "Ljusknappar"

Hej retrovänner!

Det är ibland lättare att hitta lösa prylar med nostalgisk känsla än dom små prylarna som man kanske inte tänker på.

När vi flyttade in i vårt hus så hade någon tidigare ägare som renoverat bytt ut alla ljuskontakter till
såna där nya läskiga saker.
Jag har under flera år försökt byta tillbaka till mer nostalgiska kontakter, i vissa delar av huset.



Ni kommer väl ihåg den här.

Med dom små självlysande knapparna som lyser i mörkret. den här har jag satt i ungarnas toalett och
jag har byggt om den så att den skall vara IP klassad.

Nu får jag hitta en till den andra toaletten också.
Jag har även hittat ett par med den runda skydaddande plastskivan runt så att man inte skulle sabba tapeten.

Det visade sig att det inte var lätt att hitta dom här för alla bara kastar sånt här.
Är det någon som har över så kontakta mig gärna hehe.

Tänk vad glad man kan bli av en ljuskontakt.



Mårten
2010-03-19 @ 17:06:43
URL: http://svammelsurium.blogg.se/

jag har såna i mitt hus med, dom kommer ALDRIG bytas ut :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0