The StarMan Story 11

 The StarMan Story 1983

Efter att vi kommit hem från Bilsport träffen på Mantorp fortsatte vårt letande och kollande
efter en gammal pontiac och jag hade täta kontakter med killen som hde den svarta Laurentian
modellen.
Vad som inte var riktigt tilltalande var att det bara var en 6 cyl motor för det var standard i en Pontiac byggd i canada, däremot i dom USA byggda var V8 standard.

Men då ringde plötsligt telefonen en dag, det var ägaren till den Röd Vita StarChiefen vi sett i Mantorp.

Affären hade gått tillbaka för köparen hade hittat en bil  med mer hästar som jag förstod det och backat ur affären.
Priset gjordes upp och vi satte oss på planet upp till Stockholm där vi blev hämtade av ägaren.
Efter avslutad affär satte vi oss så i vår första 50:talare och gled hem mot skåne igen.



Pontiac StarChief Custom Catalina Coupé 1958.

Hela vägen hem satt min majsa tätt intill mig som man gjorde i en hel soffa och det var en härlig känsla.



Bilen kom ursprungligen från Florida och var sålld hos Wilson i Silver Spring.

När vi så kom hem framåt nattkröken började ventilyftarna låta lite och och vid oljecheck
så visade stickan tom. När jag så ringde killen vilket jag lovade när vi kom hem sa han att
han funderat på att ringa polisen för att få stopp på oss för när han bytt olja hade han bara spänt
pluggen för hand. hmm

En färd som började i dur kunde slutat i moll, som tur var kom vi hem lyckligt.
På med olja och med spänd plugg crusade vi runt i stan hela natten.



50-talets absolut fränaste instrumentpanel sitter här, designad för ett experiment projekt åt
caddillac men Pontiacs relativt nytilträdde chef kastade in den i Pontiacs 58.or.

To Be Continued



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0