Skivspisning på 50-talet.

Kommer ni ihåg utrycket att spisa skivor, det var väl inte så att man åt dom dierkt
men man samlades runt spelaren och lyssnade hänfört när någon köpt en ny skiva.

Fick det här kortet av någon kompis för länge sedan.



Dom här tonårsbrudarna ser inte ut att digga dom häftiga låtarna jag hörde på Radio BSK
i Rock,Roll me Hugo idag.
Ser mer ut som leader of the pack, Pathces eller nån annan tårdrypa snurrar på tallriken.

Skivspelaren ser i alla fall frän ut, på tal om det så har jag ännu inte hittat min
bort tappade spelare.

Snart tror jag att jag antingen kastar ut datorn genom fönstret, skjuter bredabands
leverantören eller slutar Blogga det här inlägget tog 1timme att göra.
Det laggar katastrofalt här, undrar om nån jäkel är inne på mitt nät.

Imorgon vår 50-tals telefon.




Clinen
2010-11-02 @ 17:13:25
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Läcker bild!

Tråkigt med ditt nät och ditt bloggande. Har ni trådlöst? Ibland kan ju sådant krångla väldans.

Farbror Sid
2010-11-02 @ 20:17:00
URL: http://farbror-sid.se

Fin bild, hoppas du lyckas hitta felet på uppkopplingen eller blogg.se.

Hugo
2010-11-04 @ 23:28:15

Tackar för att Du lyssnar och gillar programmet "Rock'n'Roll Music" på Radio Bsk 106.8 Mhz eller på webben www.radiobsk.se

Nytt program varje Måndag med repriser i veckan.



Keep On Rocking



Hälsningar

Hugo

Clinen
2010-11-17 @ 00:15:20
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Vilka tider sänder de det programmet?

The StarChief
2010-11-17 @ 22:12:18
URL: http://starchief.blogg.se/

Gå in på deras hemsida www.radiobsk.se

där kan du se tider för rock,n roll musik och hur man lysnar på webben.

Kan inte du ta in kanalen vinyl på din radio?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0