En Dröm från 1958

Som skärmsläckare på min dator har jag bilden här nedan.

Den här bilden gör mig lite glansig i ögonen och är en dröm som
jag skulle kunna ge min högra hand för.



Jag menar då inte dom härliga Pontiac 58:orna utan GMC lastbilen med
bilsläpet.
Den där skulle jag vilja ha och köra runt mina bilar på.
Tänk att få glida in på Power Meet med en sån här, skaaaaak.

Det närmaste jag kommit är en risig dragare i Californien och ett ensamt trailersläp
på en gård i wisconsin men hur tusan får jag hem det.

Notera att alla bilar är utan navkapslar som låg i skuffen under transport,
hm det snoddes altså prylar även på 50-talet.

Noterbart är oxå att det ser ut som alla bilarna har en färg och ingen har dom
snygga två tons färgerna.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0