"Filmisar"

F-N Vad jag blir kokt på den här bloggsidan när man gjort nästan hela inlägget så
blir man utslängt och man får börja om. (händer ofta)

Kommer ni ihåg Filmstjärnorna i dom små paketen. En del i små gröna eller röda paket
och en del med liten plastram. Kommer ihåg doften när man öppnade en ny paket mmm.

Man såg en Filmis på framsidan i en liten öppning, sen fick man chansa på att dom andra
var bra och det inte blev så många dubbletter.
Spänningen var enorm när man satt på bänken utanför kiosken och tuggade på ett RIFF
och öppnade sin paket. 
Sen var det byteshandel tyvärr har alla mina filmisar försvunnit så jag har fått köpa
några nya men dom här har min fru haft kvar sen det  begav sig.

Notera Jayne Mansfield som Miss Flying Tiger


Clinen
2010-10-22 @ 15:35:34
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Härligt! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0