Nostalgi För 15 år sedan.

Hoppas att det funkar med inlägget idag då det är störningar hela tiden.

För 15 år sedan var det en mindre 50 tals uppsving och det kallades ju inte
retro som idag.
Det började med att tidningen UPP och NER som är SAS månadstidning till sina
flygplan ringde och ville ha ett reportage och ta lite bilder.

Här kommer några fina bilder därifrån.



I sann picknick anda skulle det vara, och i sann 50-tals anda had vi gift oss
året innan och sen kom den lilla LisaMarie ett år senare.
Det är henne jag bollar med.



50 tals kontoret som jag står i här är idag rivet och ett nytt är uppbygt på ett annat
ställe.
Notera hur den smilande bilhandlaren försöker kränga en rosa pontiac cabbe



Min fru fick demonstrera hur en golvbonare fungerade.

Det var lite kul när FIB aktuellt dök upp med sin kände flickfotograf
Sivert Olsson. Jag kunde inte låta bli att visa lite gamla bilder från min
samling och bland dom pekade han ut sin fru.

Nästa bild från Expressen, en favorit.



LisaMarie knappt dygnsgammal på den rosa motorhuven.

När barn 2 kom och det klättrades och spilldes byttes en del möbler ut mot lite nyare
för att idag börja bytas tillbaka till gammalt igen.

TV4 ville komma och göra ett reportage för landet runt och jag har lagt upp det på
YouTube klicka på länken om ni tycker det verkar kul.

http://www.youtube.com/watch?v=8c4v-sE6hek

Anonym
2010-10-07 @ 00:06:18

Knaonfräckt tv inslag!!... Har du ett Dealer albun också!!.. mums!!

Sussi
2010-10-07 @ 00:07:47

Vad kul! Jättefina foton. Roligt att det finns fler som verkligen älskar 50-talet. Pada följer ju din blogg, så jag tänkte oxå börja läsa den. Så:Keep up the good work :).

Farbror Sid
2010-10-07 @ 05:43:41
URL: http://farbror-sid.se

Fina bilder!

Fräckt med 50-tals kontor... du ser ut som en riktig bilförsäljare :-)

Clinen
2010-10-07 @ 11:16:49
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

WOW! Vad häftigt ni har det! Jag sitter här och gapar och ler när jag tittar på videon. UNDERBART! (Du vet om att du kan lägga in videos rakt in på bloggen va?)



Underbara bilder också. Man blir glad av att se allt och se att ni lever lite som i "drömmen" ibland. =) Jättekul inlägg.



Vi får verkligen se till att komma förbi en sväng snart. Men jag blir inte riktigt klok vad du heter egentligen? :P Många olika namn överallt tycket jag. Hehehe

Christin
2010-10-07 @ 17:22:51

Trevligt och kul att se ! Tack för titten !

The StarChief
2010-10-07 @ 20:48:11
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack alla för dom vänliga orden.

C: Ja vad heter jag dom flest säger nog "elof" annrs är det LarsIngvar Elofsson men det är det ingen som använder. I USA är jag Lars snabbt o lätt.

Jag visste inte om att jag kan lägga in Videos på bloggen hmm nåt nytt att lära.

Larsson
2010-10-07 @ 22:49:41
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Kanon!

annick ziegler
2012-01-12 @ 11:40:26

hej vännen vill ha kontakt med dig.tel.031280978 annick

The StarChief
2012-01-14 @ 23:06:45
URL: http://starchief.blogg.se/

Hej Annick, jag skickade ett mail till dig som du kan svara på




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0