1957 Sveriges Elvis

Hittade det här roliga reportaget från 1957.
Det skall koras sveriges Elvis. Textmassan till reportaget tycker jag är kul
speciellt när man skriver "krångel-sverige" är det inte lite så fortfanade att vi
är lite krångliga.





När jag läste texten så slogs jag av att det är ju mera Bill Haley Låtar och tyckte under
en sekund att det var lattjo för en Elvistävling, men det var ju 57 och Elvis hade ju precis
lyft från marken och jag kommer ihåg att Jerry williams berättade att det var bara
CG Hammarlund i bilradion som vågade sig på att spela lite Elvis.











det står inget i reportaget om vilket band som kompade, lite kan man urskilja på
frammskinnet på baskaggen.

vad hände då med alla dessa Elvisar, Jag vet inte.

Jag lämnar över stafettpinnen till alla ni andra bloggkolegor att hjälpa mig
hitta lite info, gjorde dom skivor, Tv, film eller nåt annat.
Det är inte omöjligt att jag har en filmstump med mr lennert spelandes i en
gammal raggar rulle från 50-talet.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0