1964 Köksfördelning

jaha då var helgen över och jag har tillbringat nästan hela i bilförrådet med att spruta
disel på stockar och bräder för att förebygga små djur som gnagar trä.
Tyvärr är det inte bara träet som luktar denna bryggd trots 1 timme i duschen så
luktar man fortfarande tycker jag.
Är nästan färdig men i morgon kommer det sten o grus för det skall gjutas mer
socklar, suck det tar aldrig slut känns det som ibland.

Jaha den här bilden satt på framsidan av en veckotidning och efter som den är från 64
så kan vi ju genast se vad det handlar om. (snygg teckning)



Mannen har jobbat och kommer hem till sin väldraperade fru som skall fixa käket
men man ser en viss besvikelse hos mannen då fläskottletten snart bytts ut mot
konservernas inträde i livet.
Det dröjde heller inte så länge till innan kvinnan ville ut i arbetslivet och handlarna såg sin
chans att höja priserna så att det inte längre gick att försörja sig på en lön.

Detta är en av dom saker som var bättre förr, jag hade gärna sett ett samhälle där
det räcker om en av parterna jobbar och en kan vara hemma (jag hade gärna varit hemma)
men jag hade oxå gärna kunnat komma hem till en väldraperad fru som jobbar hemma
vilken min själ oxå är ett heltidsjobb. men det hade varit mysigare att komma hem
och bli vällkomnad i dörren....

Dags att starta ett parti som tar upp den här linjen eller.........

Är det inte fantasktiskt hur man kan teckan så att den rostfria brödrosten blänker.







Clinen
2010-09-12 @ 22:08:52
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Hahaha han ser ju alldeles förskräckt ut den stackars gubben! Jag tycker också att det vore bra om man kunde klara sig på en lön. Vi lyckas tack och lov, med nöd och näppe. Vi har tyvärr inte haft något val då jag inte lyckats ta mig in på marknaden. Nu börjar det dock hända lite ;) Fått en praktikplats och det är ju alltid en början!



Problemet är bara hur man klarar sig när det är dags för pensionen? Om det bara är en i hemmet som sparat räcker det inte för att försörja familjen. (suck) 24 år och är livrädd för vad som ska hända när det är dags för pensionstider! :O

StarChief
2010-09-12 @ 22:47:00
URL: http://starchief.blogg.se/

det är bra att det kanske löser sig, en praktikplats är alltid en liten fot in i en verksamhet.

Lösningen på problemet med pensionen är att den som går hemma måste få samma poäng annars faller det och kommer vi på den lösningen så vinner vi valet.

vad sägs om Bloggpartiet.

Clinen
2010-09-13 @ 18:43:05
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Hahahaha bloggpartiet låter fint! Mer retro åt folket! ;) (Förresten är det du som är starman58 på Tradera? Det var tusan vad du ska bjuda över mig ;) Njut av tidningarna om det var du som vann dem. haha)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0