Ännu en "Raggarhändelse" från 1960

I natt hade någon försökt sno min minicykel från 60-talet.
Ingen snygg sak och punka på bakhjulet hade den vilket nog var min tur, för cykeln låg
i diket 100 meter från vårt hus.
Jaha då var det dags att ladda ett skott med salt och sätta bredvid det andra som
har varghagel, i hagelgäveret för mina prylar tar man inte ostraffat.

På tal om 60-talet så kom det ju en "Raggarfilm" som hette Susanne 1960.
Någon som kommer ihåg? och ännu bättre om någon har en inspelning
som skulle vilja dela med sig.





Notera dom snygga glasögonen och den hederliga bygatan.

Clinen
2010-09-28 @ 22:45:42
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Fyyy så ruttet! När ska folk lära sig att skilja på mitt och ditt?? :O

Micke Eng
2010-09-29 @ 14:45:16

Filmen Susanne kommer att kunna köpas på cdon.com Releasedatum 2010-11-19 enligt deras hemsida.

Passar även på att tacka för en mycket trevlig och intressant blogg.

Mr P
2010-09-29 @ 16:32:22

Hejsan! Blev nyfiken och kollade runt ang filmen "Susanne"

Finns att köpa på www.cdon.se Kolla länken



http://cdon.se/film/susanne-12060002



Den kvinnliga huvudrollen, Susanne Ulfsäter född 25 maj 1939 i Västervik, Hon var gift 1963-1981 med filmexperten Nils Petter Sundgren.



Hälsn Mr P

The StarChief
2010-09-29 @ 21:33:48
URL: http://starchief.blogg.se/

Micke och Mr P tack för tipset och positiv feedback



och det är rätt C bedrövligt med folk som inte kan låta bli andras egendom.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0