Mini Jänkare del1 DeSoto o Plymouth

På femtiotalet gjorde man allt för att sälja bilar, man skickde med TV apparater, radio,
kyskåp mm och några gick ett steg längre man kunde köpa en kopia av the big one
i en mindre upplaga till barnen.

Jag tror nog det var så att om du väl fått ungen ner i en liten kopia och han började
åka runt i den var det nog svårt för pappan att backa ur butiken utan att även ha köpt
den stora.



På en marknad för ett antal år sedan fann jag den här karossen från min favorit
corvette, -58 tror jag det är.
Jag fick naturligtvis ha med en 57 grille för att inte bli smittad.
Inte billig om jag säger så.

Min gode vän Patrik hjälpte mig att ragga upp lite bilder.



vet inte varför dom här Desoto säljarna ser rädda ut kanske farsan stack innan ungen
han prova.



Men nej, han skulle bara hämta grabbens två syrror oxå för att se om alla fick plats
vilket den ene försäljaren nog försökte visa genom att trycka sig ner den lille bilen.
Har alltiud varit lite svag för DeSoto och dessa 58.or snygga.



Vi kan väl fortsätta med 58 och denna Plymouth, och det var nån som sa att Jänkarna
inte kunde göra småbilar hmpff.



Stor och liten Fury!



Hard Man River Cool Tuff.



Patrik, lincolncadillac på youtube
2010-09-19 @ 22:28:36

..Hmm.. vill ju inte va.. messersmith!! men... 62!!!! no , 1958-1960 har den grillen...

The StarChief
2010-09-20 @ 00:01:23
URL: http://starchief.blogg.se/

jorå skulle bara kolla om du va me. hade någe annat i huvet som vanligt.

Clinen
2010-09-20 @ 14:19:15
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Haha, vilka coola små bilar! En sådan hade jag velat ha till mina barn en dag i framtiden. =)

The StarChief
2010-09-20 @ 23:44:03
URL: http://starchief.blogg.se/

C- Du kan få låna vår lilla röda och dra runt dina ungar i.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0