När det var Klass på SJ

Gick förbi TV,n igår och då var det debatt mellan partiledare och det gafflades om
bygga ut Järnvägar och höja bensinskatter, galningar tänkte jag och gick vidare.

Jag kommer ihåg när man åkte tåg i dom gamla härliga 50-tals vagnarna med träinlägg.
Och man kunde ligga och sova på dom gedigna hatthyllorna då man inte hade råd med
sovkupé. Den lilla vattenflaskan mitt emot toaletten som på den tiden kanske inte
behöver mer kommentarer än så.
Dessa vagnar var i bruk i alla fall en bra bit in på 80-talet och kanske är så än idag.



Jo det var nog bättre när det var SJ.
Peter Kampf
2010-09-13 @ 21:59:29
URL: http://k-retro.blogspot.com

Så ere! Jag kommer ihåg vattenflaskan med pappmuggarna i gången utanför kupéerna. Vattnet var alltid byxvarmt och muggarna smakade trä. Fast det var ändå bra.

Nicke
2010-09-14 @ 19:50:23
URL: http://www.wilmerxsc.se

Skicka mig ett mejl. så jag kan skicka tillbaka affischen till Rockabilly Rumble #1, så har du kanske vänligheten att lägga ut den på bloggen.

Rock on / Nicke




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0