Retrojakt i Malmö

Idag var jag ledig från jobbet för att vara med familjen och vi skulle bl,a ta en utflykt
runt skåne och bl,a till Malmö och köpcentret ENTRÉ och senare skulle vår utflykt ta oss
hem till en bloggkolega Clinen som har en trevlig blogg och det är kul att träffa likasinnade
själar.  http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/index.html
Besöket där var jättetrevligt vi fick kaffe ur bästa 50-talsservisen och den hembakade
blåbärspajen från egenhändgt plockade bär var utsökt.
Detta gjorde att dagen blev jättebra så jag tillängnar henne med sambo detta inlägg.

Medan övrig familj hade shoppingrunda på ENTRÈ i Malmö hade jag nostalgi och retrojakt
i samma varuhus och vad hittade jag då för något kul.



Ett par fräcka öronhängen på Gina T i form av körsbär.
Som min fru köpte.



Snygga koftor i härliga färger i riktigt 50-tals stuk oxå på GinaT.



I affären NewYorker reades sommarens bikinis ut och jag kommer ihåg
mönstret från när jag var liten.




I samma affär kunde man köpa både kappa och typ klänning i det här
60-talsmöntret som kallade hound tooth. det förekomm även på vissa mattor
i bilars skuffar på 60 talet.


 Lite klassiska skor alltid tidlösa.
Observera märket på tillverkaren. Direkt from Elvis?



På GALLERIX hängde den här härliga PONTIAC tavlan.
Priset 900 spänn för en 54 pontiac, som hittat.



På ett ställe kunde man sitta och ta en kopp kaffe i riktigt trivsam miljö.



På SERVERA kunde man köpa riktiga retro prylar till köket, men 1500 för
en rost trots nedsatt pris är lite tufft.



En mixer på REA för 2500 kanske kan va nåt.



Hushållsmaskiner i härliga färger för 3500 var frestande.



I en affär hittade jag en kul nostalgibok om godis och glass samt ett par kul
födelsedagskort varav ett med en massa skrivmaskiner.
Längre fram skall ni få en bokrecention.



Clinen
2010-09-28 @ 19:25:29
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Tusen, tusen tack för att ni ville komma! Det var jätte-trevligt och vi gör gärna om det igen.



Tack för de trevliga presenterna också. Ska försöka hitta punchglas så jag kan smaka punchen på rätt sätt. =)

The StarChief
2010-09-28 @ 21:46:12
URL: http://starchief.blogg.se/

det gör vi gärna järna, ha det bra




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0