Fortsatt Påskrunda. Å lite Pontiac 58

Ännu en dag med sommarsol och idag blev det en liten runda med StarChief 58;an
annars har jag mest försökt röja på gårdsplanen idag lägga lite i bunken som skall
till tippen och lite till loppisen och sen lite i den tveksamma hörnan.

Men här kommer lite till bilder på några kul prylar från i Lördags.



Små teakunderlägg i 2 olika storlekar och en härliga gräddsnipa till våra ARABIA koppar.
så nu fattas bara kaffekannan.



En härlig liten såskarott och ett litet uppläggningsfat för att få lite kontrast så lägger jag
in en bild med den lilla bredvid den stora vi har.
RÅDABRUK, s RÖDVINGE. det lilla fatet kan oxå vara ett fat för en sås snipa
(vår passade i där som en handske)



Så söt så det är knappt sant.



Min fru har länge letat efter en röd kaffe kanna, och så hittade vi en från KOCKUMS.
Kommer att serveras GLÖGG ur vid nästa glöggsesong nämligen Valborg.
Jag har allltid en bunke flaskor i skafferiet.



En snygg filt som passar till vår 50-tals soffa.

åsså får väl dagens höjdpunkt vara me på en bild.
Pontiac StarChief 58



Så här brukar det se ut. national Treasure del 3



Jag har en förmåga att försöka gömma bilarna under en massa saker.

Om jag hinner imorgon får ni dom sista bilderna och jag har sparat det bästa
till sist. Skall en sväng till stockholmen imorgon och kommer väl hem sent.

ha det bra
Mercury
2011-04-26 @ 19:21:25

Kaffepannan är läcker, vi hade en sådan i vin sommarstuga när jag var barn - kul att se. Vacker StarChef!

The StarChief
2011-04-26 @ 22:55:53
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack För det Merc.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0