Retro, Nostalgi, Journal, Antik på pränt

The starChief kollar upp tidningarna som skriver om den heta retrovågen som just nu skjöljer över oss. Det är samma känsla som kom 1978-79 när den förra 50-talsvågen skjöljde över oss. 
Det har under det senaste året kommit nya tidskrifter och dessa och några andra jobbar frenetiskt för att sprida kunskap och upplysa om alla dessa retroprylar.



Här är tidningarna som jag tänkte kolla igenom och berätta om mina favoritinslag.

Jag börjar med Antik och auktion som i senaste numret har ett kul reportage om retro som är ett ganska populärt ord nu för tiden.



Som tidningen heter handlar denna tidning mest om antikviteter vilket då är upp mot dom 100 åren.





 

Här berättas om några som hittar fynd på mässa.



Brukar ibland penumerera och ibland köper jag ett nummer då och då. Det är blandade inslag och alltid något som är kul.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0