Shell, Ford, Pepsi reklam

Visst e det härligt med gamla tecknade annonser.

Shell  rimmar ju på Swell, notera dom härliga snäckorna ovanpå bensinpumparna.
Undrar om det var denn bild som gjorde att man i sverige döpte det till 3 Snäckor.




jag är en Coka Cola freak men en reklambild från Pepsi kan jag stå ut med.

Killen säger säkert: hej du har ju en figur som en Coka Cola flaska, och jag som bara dricker pepsi. Är det därför min figur är så rak.



Till och med en tecknad Ford 57 är fräckt.

Här säger snubben till bruden: om du kör rakt fram här så ligger Pontiac Dealern i nästa kvarter.
Hur vet du det undrar ni, jo det var mig dom ritade av.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0