The Batmobile

Ford gjorde ett antal exprimentbilar Som Hette Ford Futura och en häftig röd skapelse som är med i en bra film med Glenn Ford och Debbie Reynolds. It started With a Kiss. undrar om det var för att mr Ford va med.

När så Batman skulle göras som TV serie fick Den Kände George Barris händerna på denna Ford Futura och skapade av denna  Batmobilen. Det har sedan byggts ett anatl kopior och då har man utgått från Lincoln 57 or.

Här kommer ett par bilder på just Fordarna.



Här kommer en annan bild på en fräck FUTURA.



Skulle jag byta ut alla mina Pontiacs så skulle det vara mot den äkta batmobilen, vilken är en höjdare. Jag hade en liten mazda som jag hade målat i batmanstil hehe skrämde väl inte direkt några skurkar men gjorde många barn glada.


Peter Kampf
2011-08-13 @ 23:07:39
URL: http://k-retro.blogspot.com

Holy macarony, Batman!

lincolncadillac
2011-08-14 @ 02:55:24

Iochförsig e det bara en bil som heter futura..dom andra expprimentbilarna hade andra namn!!.. ..men skit samma bra blogg inlägg!

Cliff
2011-08-14 @ 10:51:21

He he tror jag säkert du skulle vilja.

Men personligen tror jag du hade gjort en dålig bytesaffär.. Kommer ihåg att jag någongång läst ett reportage om batmobilen och köregenskaperna var helt urulsla! När de filmade kunde de inte köra bilen i mer än 50-60 km/h för den var alldeles för tung och klumpig. Om jag får tid så skall jag se om jag hittar tidningen med reportaget....

Katrin
2011-08-14 @ 15:45:35

Hej Chiefen!



Köpte 4 Taffelmuggar till dig idag på Kiabys loppis

Ska du på någon loppis nästa helg?

The StarChief
2011-08-14 @ 19:12:25
URL: http://starchief.blogg.se/

Katrin: vicken tjej va jag tackar, jag har inte planerat nästa helg men vi kan väl planera ett möte nån stans,

Jo jag vet att det bara är en Futura men min gramatik har mycket mer att önska, och dåliga köregenskaper eller ej så är den maxad holy wondercar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0