Härlig reklam från 1959

Lördag kväll och det är slutmeckat för idag. Vinet och Mad men har åkt fram
så nu tar jag igen mig med lapptoppen.
Känner mig generös så ni får två fräcka annonser från 59 idag.



Rätt roligt med hur skribenten tror sig veta att kvinnor pratar färg, komfort
inredning och männen pratar häskrafter, andrahandsvårde. Om det nu var
så, så är jag nog den kvinnliga typen.

59 Volvo från en tid då design sållde bilar och inte nån jäkla dataritad
vindtunnel som gav produkter i silver, vit ellel mörk lack och som man inte
ser skillnaden på märke bortanför 8 meter.

En annan bild som visar härlig design är hämtad från NK Nodiska kompaniet



Ha nu en bra lördag kväll.

F.S.
2011-01-16 @ 08:41:28
URL: http://farbror-sid.se/

Kanske beror det på att man inte är så intresserad nu för tiden på nyare bilar, men för visste man skillnaden på varje ny årsmodell på Volvo 140/240 serien. Eller att man kunde se i mörkret vilken bil som låg framför bara på att kolla på bakljusen och i vilket mönster de lyste. Men jag tror att bilföretag även 2010 låter kvinnor deltaga i undersökningar om vad som är viktigt hos dem vid köp av ny bil, att det dessutom skiljer för vad män oftast vill ha.

Gina Americana
2011-01-16 @ 19:46:57
URL: http://Americana.se

That dress from NK would be ultra fashionable even today!

Anonym
2011-01-16 @ 20:12:21

Alldeles rätt F:S.



Gina, You are absolutley right those classic designs never be out of line.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0