Bensinmackar i Tyringe

Vi har åkte genom Tyringe i Skåne många gånger och ibland fyllt på bensin
och många gånger bara passerat.
Jag har sagt flera gånger att vi skulle stanna och ta lite bilder så igår blev det så.



Jag har tyvärr glömt vad orginalmackarna var, idag PREEM med sin fula logga.
Ovanför portarna står det smörjhall



Q-STAR ännu en ny mack.





Här har det säker suttit betydligt fräckare portar en gång.



Mosaik på väggarna vid entren, tyvärr stängd för dagen så jag kan inte gå in och
fråga om historiken.
Nicke

Från en fd Tyringebo. Den översta var Caltex och sen Texaco.

De undre bilderna var en Essomack, med en gång i tiden ett riktigt flygplan på taket. Dö fräckt. Till höger om ingången till Q-star var det staplat oljeburkar från golv till tak, med speglar i golv och tak, så det såg ut som staplarna var hur höga som helst. Var den klart fräckaste macken i trakten.

Ägaren hette Börje. Kommer inte ihåg efternamnet.

Den mannen visste hur man lockade folk. Tankade alltid moppen där. Vi pratar slutet 60, början 70 tal.

The StarChief
2011-06-08 @ 21:01:50
URL: http://starchief.blogg.se/

Tck Nicke för uppdateringen verkligen intressant.

Nu när du nämner flygplanet så kommer jag ihåg det.

Måste finnas lite bilder nånstans på det.

Nicke
2011-06-08 @ 22:23:23

Ja jag vet att det fanns på ett vykort.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0