Några Små Glas Fynd.

En solig söndag men vinden bet idag. Har städat ur saloonen och röjt
på baksidan av huset för nu börjar snart saloon och campfire säsongen.
Måste vårda min Western ådra oxå.

Min ena tösabit skulle iväg idag så jag slog ett par flugor på smällen och körde
henna för åt samma håll var det LOPPIS / SAMLARMARKNAD men tyvärr hade
stället samlat mer människor än samlarprylar som föll mig i smaken.
Hopplöst när man står i gångar och varken kommer fram eller tillbaka.

Men på ett bord stod tre små fräcka glasvaser 50 spänn styck eller alla för en
hundring jag brukar alltid försöka köpa nåt med mig för att få tur nästa gång.



Vi är helsållda på sånt här glas.
När jag ändå var ute och åkte så tog jag en runda förbi loppisladan och hade
faktist lite flyt, för en vecka sedan hittade jag 11 stycken små VERECO skålar
och när jag för 3:e gången gick genom glasgången idag såg jag nummer 12 stå
ensam på en tallrik.



Med lite härlig påsklilja i bakgrunden.

Det blev inte så mycket meckat på nån Pontiac idag får väl ta ett ryck nästa
vecka.

PONTIAC BONNEVILLE 1961.

Älskar pontiacs 61:or, styling när det är på topp.

 





Helle
2011-03-28 @ 10:24:49

Jamen altså, hvor var du heldig. De to til venstre må være Holmegaards orkidevaser. Den til højre er ny for mig, er den svensk?

The StarChief
2011-03-28 @ 22:43:01
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för det Helle, jag tror den är svensk men vet ej.

Christin
2011-03-29 @ 17:11:16

Dom vaserna är jättefina, särskilt i grupp. Jag har en kompis som samlar och har en rejäl grupp vid det här laget. Kul också att du kunde komplettera dina skålar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0