CIRRUS Skumgummimadarsser och PRATTS fotogen.

1956 kom den här fräcka annonsen som visar hur utvilad och fräsch man
är efter att ha sovit på en hederlig CIRRUS skummgummi madrass.

Alla ni som sett Kalle Anka i husvagnen på Julafton kan föreställa er hur jag
ser ut när klockan ringer på morgonen.
Jag klarar lätt att snosa 10 ggr, jag sover en stund sittandes på toastolen
och jag rakar mig med stängda ögon och lyset släckt sen när blodet börjar
komma upp till ögonlocken börjar jag vakna.

Så jag hade verkligen behöva en sådan madrass och det är faktist så att
jag har en sådan från 50-talet någonstans i gömmorna så det kan nog bli
dags att börja använda den så kanske jag ser ut som snubben på bilden.
Men dom gånger jag provade den gjorde inte mycket nytta så det var nog
ingen CIRRUS



På en lokal auktion hittade jag den här fräcka PRATTS skylten och fotogen
pumpen. Den är uppe i 400 pix och går ut imorgon.
Om någon är intresserad hör av er.



till alla bloggkolegor och läsare ha en bra kväll.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0