SE 1959

Idag lyfte jag på en SE tidningshög och fick det här numret i handen.
Från 12 Mars 1959



Vad som var fräckt är att idag spelar Sverige Hockey i Prag mot vilka då ??



Jo mot Tyskland, tydligen var det både slagsmål och skador och en av dom
sakerna som inte var så bra var att det spelades utan hjälm.
Sverige van då och idag.



Vad spelarna gjorde mellan matcherna till ledningens förtret var att sälja nylon
strumpor och rakblad. Här en bild på svenska Nasare.

Idag tittar jag inte längre på Hockey tycker det var roligare förr, därför gillar
jag mer omslagets huvudatraktion Ylva som här gör en bra kopia på Brigitte
Bardot.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0