Hotell med stil ochTermos

Vi fortsatte vår resa mot hammenhög för att kolla om våra vänner var hemma och genom ny vägbeskrivning kom vi så till hammenhög från ett annat håll än som vi brukar och plötslig dök det upp en skylt med loppis och det var in på gården på Hammenhögs hotell som var ett ställe som idag inhyste loppis prylar istället för hotellgäster.

Och precis innaför dörren på ett skåp stod dagens höjdare....



En termos till Taffelspannen häftigt va, det var det ända på hela stället som kom med hem men jag tog lite coola bilder på hotellet som var en härlig kvarleva från 50-60 talet och hade det legat närmare här hade jag lagt ett bud.



I små alkover i varje rum där ett tvättställ suttit skymtade en frän orginaltapet.



Genom den här dörren kom man ut till trädgården och en liten damm eller pool kanske det varit.



Ovanför dörren en gammal ringklocka som skvallarar om en tid då man ringde på kvällen för att komma in eller den kanske var kopplat till något utrymningslarm.



Ner till källaren var ett snyggt räcke.



Fram till för ett år sedan hade man haft middagar och möten i matsalen men nu hade komunen satt stopp för det, och det som varit godkänt i 7 år var det inte längre och på inköpta stolar från Hotell Savoy i Malmö låg nu loppisprylar.
Och mannen som sållde termosen till oss sa att man nog skulle lämna stället, och det kändes lite vemodigt att lämna stället.

Forts imorgon....
Christin
2011-10-16 @ 22:14:29

Det måste vara samma ställe jag var på i somras, fast matsalen missade jag helt.Synd om dom stänger för även om jag inte heller hittade så mycket bland alla prylarna så var det spännande att gå från rum till rum.Nästan lite kusligt för jag var enda kunden.Mannen satt och läste i bilen :-)

Kul att du hittade något du letat efter.

The StarChief
2011-10-16 @ 22:54:54
URL: http://starchief.blogg.se/

Jag skall dyka lite djupare nästa gång jag kör dit.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0