BRIO

Hur gammal kan en sån här tavla vara ? Följde med en låda
med auktionsfynd hem. Har ingen aning vad denna BRIO pryl
har för ålder.
 
 
 
 
 
 
MagicMike
2013-01-10 @ 08:44:04

Känner igen den sedan min tid i lekskolan 1969. Som glad 6-åring tyckte jag den var helt ok :=))

lincolncadillac
2013-01-10 @ 22:02:41

Har inte Brio i Osby nåt museum -www-sida där man kan fråga?...........Ser att nån "mörkrädd" varit framme o skrivit KKK... haha

Helena Högberg
2013-01-11 @ 00:40:19
URL: http://loppisloella.blogg.se

60-,70-tal kanske?

Cliff
2013-01-13 @ 15:47:38

Är ganska säker på att det är en tidig 70-talare.
för på de tidigare fanns inte den hålade baksidan med plastbokstäverna.

Margita Larsson
2013-02-15 @ 22:00:39

Ang den översta griffeltavlan så är jag född dec 1961 och innan jag började lekskolan vis 6 år ålder hade jag fått en sådan tavla av min föräldrar.Dvs runt 64-65 men jag minns att min dotter född 82 hade en likadan som jag som jag köpte ny åt henne. Det som skilde min mot hennes var att siffrorna på klockan var lite svulstiga än mina och att hennes tavla var lite större och att det var ett stativ likt det som syns på bilden, jag minns inget stativ utan det satt på väggen med två krokar, Hoppas det har hjäpt till med dateringen!

Svar: Tackar, skall kolla min men jag tror själv att det är lite nyare än 60-talet.
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0