En Epok i graven

Nu skall DOMUS kristianstad in i himeln.
Nu skall hela rasket rivas nu skall hela rasket bort,
som den Gode Per Myrberg sjöng.
Den nya gallerian skall byggas här.
Mitt första riktiga sommarjobb hade jag här på
DOMUS. jobbade i bl,a fruktorget där jag vägde upp frukt
till kunder. Vid ett tillfälle tappade någon en flaska Aquvavera .
rakvatten som jag fick gå och torka upp Under upptorknings 
arbetet passade jag på att förbättra min egen haka. Inte bara
en gång utan ganska frekvent. När jag så var färdig och gick tillbaka
till min frukt undrade jag varför folk kollade lite konstigt på mig.
När så en annan anställd kom förbi och frågade om jag druckit
sprit förstod jag. Aquvavera rakvattnet stod som en gloria runt
mitt huvud.
 
 
Gittan
2013-11-05 @ 19:32:11
URL: http://gittansvardag.blogspot.se

Tänk så många gamla byggnader som fick gå hädan för Domusvaruhusen där på 60-talet...nu går dom samma öde till mötes.

Svar: Ja så är det, Konstigt egentligen och dom bygger ju inte upp det som det var förr inte.
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0