SPANING

Igår på min lunchvandring knallade jag mellan några gamla
hyreshus och vad som fångade min uppmärksamhet var
några järn nergjutna i cement för säker länge sedan.
 
Den tidens cykelställ med en härlig grön färg som påminner om
en svunnen tid. Idag fins väl inga ställ som inte är galvade.
 
Vårsolen kastar en skugga och jag funderar på vem som gjöt ner dom här ställen och
undrar hur den första cykeln såg ut som stod här. Knallar sen vidare i den varma vårsolen
och nynnar på Gunnar Viklunds "flickornas vårparad"
 
 
 
 
Helena Högberg
2014-03-23 @ 00:46:25
URL: http://loppisloella.blogg.se

Ja, det var längesedan man såg den typen av cykelställ, snygga och smidiga faktiskt! idag är det mest betongklumpar :(

Svar: håller med
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0