Räddningsbart ?

Varför är det så faschinerande att hitta lite kul bilar på skroten
när man istället kan hitta mång fler renoverade i fin skick.
är det frågorna som kommer upp i huvet: varför, när, tänk om,
vem mm
Här kommer ett gäng bilder som ger dessa frågor.
 
 
 
Perra
2014-05-10 @ 11:01:39
URL: http://perrasmotornostalgi.blogspot.com

En intressant frågeställning. Själv tycker jag det är betydligt roligare att gå på en gammal bilskrot än att titta på tokrenoverade bilar på en bilträff. Kanske är det för att de gamla bilarna väcker känslor som nytt och blänkande aldrig kan ge. En bil med patina visar att den har en historia och det sätter igång tankarna. Visst kan jag uppskatta en fin renovering och vara fascinerad av all tid och alla pengar som folk lägger ner på att renovera, men en skrotbil väcker ändå känslor på ett annat sätt.

Svar: Håller med en bilskrot är betydligt roligare än en bilträff
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0