Äntligen

Hemma har jag två gamla lampor som saknar sitt bord.
På Malmö Tekniska museeum har man en härlig utställning
med mycke 50-tals prylar och här stod faktist en lampa med
denna bordsskiva på. Nu kan jag bygga.
 
 
Peter Johannesson
2016-02-22 @ 17:15:05

Jag har en likadan.I många år saknade jag också skivan,men visste hur den skulle se ut.På en marknad hade en säljare fyra lösa skivor!Enligt honom hade de suttit i en gammal turistbuss.Identiska med lampskivan.I uttaget för lampstommen satt tydligen gångjärnet på ryggstödet i bussen.

Svar: Det var ju bra, vilken tur du hade. Köpte du alla skivorna?
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0