Skrivmaskin

Härom kvällen såg jag ett avsnitt av Poirot på TV och döm om
min förvåning när jag på ett skrivbord såg en gammal skrivmaskin.
Att det var en skrivmaskin där var väl inte så ovanligt, men att det
var en Royal och en likadan som jag har.
Nu är det så att den jag har är märkt Åtvidabergs och ursprunget är
ju från USA så här har vi antingen något tillverkat på licens eller
märkt av en återfösäljare. Borde väl knappast vara lönsamt att tillverka
en sån pjäs på licens.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0