Tecknad Reklam

Innan man beslutade att ha riktiga bilder i försäljningsmaterial så teckande man en hel del bilder. Jag träffade en sådan reklam tecknare i USA på en bilträff för några år sedan han hette Art Fitzpatrick och tecknade många fina brochyrer till Pontiac i slutet på 50-talet och början på 70-talet. Många av hans alster är fantastiska.
En av orsakerna till att man tecknade var att man kunde få med vad man ville på bilden
mot om man skulle ta bilder. Att göra vissa bild kollage med exemepelvis båtar i bakgrunden kan ju vara både svårt och dyrt att få till.
Jag köpte mig en Pontiac brochyr från 1971 och han signerade alla sidorna i den. Ett härligt minne. Art föddes 1919 och gick bort 2015 så det var härligt att få träffa honom livs levande.
Han var mycket känd och fick ta emot en del priser för sina jobb och han designade ett par frimärken som gavs ut under sin kariär.
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0